Kompetenceløft i engelsk og musik

Kompetenceløft i undervisningsfag

Kompetenceløft i engelsk og musik

Line, underviser i engelsk 1.-6.klasse

Jeg er blevet en endnu dygtigere engelsklærer, og jeg har nydt at spare med andre engelskundervisere både på holdet og på arbejdspladsen. Det er altid svært at finde tid nok til at fordybe sig i alt det, man gerne vil, men via kompetenceløftet blev det nødvendigt at finde tiden. Det har jeg nydt, selvom det også var hårdt at studere igen. Det var skønt at undervisningen hele tiden var så praksisnær og relevant for den daglige undervisningen med egne elever.

Jeg har fået flere idéer og en masse inspiration til min engelskundervisning i indskolingen.
Det var rart at få tid til at fordybe sig i et liniefag og analysere på undervisningsmaterialer
samt selv at blive klædt bedre på fagligt.

 

Ulla, underviser i musik

Min undervisning er ikke som sådan blevet anderledes, men jeg har fået et markant større fagligt overskud, da jeg er blevet skarpere på, hvordan musik er bygget op, og hvordan det musikfaglige kan bruges i undervisning. Overskuddet gør, at jeg i undervisningen nemmere lige hurtigt kan lave et akkompagnement om, hvis det ikke fungerer eller lignende.

Kompetenceløftet har haft en stor betydning for mig, da jeg blevet mere sikker i min undervisning. Det har gjort, at jeg har fået en større faglig pallette at undervise ud fra, og derfor føler jeg mig som en mere kompetent musiklærer, og min daglige undervisning kan dermed blive mere alsidig.